Mars

Jag blev så chockad när mannen bläddrade till mars i almanackan. Va? Mars redan? Hur gick det till? De mörka vintermånaderna är förbi och vi går mot ljuset, så fantastiskt! Mars är dessutom fylld med en massa trevligheter! Mannen fyller år men framförallt så ska min fina syster gifta sig! Ska bli så roligt att de två ska bli ett, och att vi dessutom får träffas hela släkten! Så roligt! 
 
Idag visade Isak sitt första leende! han har lett med ögonen länge men idag så drog han även på munnen! Jag blev alldeles till mig och skrek till så Joel blev alldeles förskräckt. "Mamma bebis?" Sa han försiktigt. 
Allting går bra här hemma. Har haft mina första ensamma dagar då mannen börjat om att jobba som vanligt och det har gått över förväntan. Isak hänger ju liksom bara på. Han somnar dessutom så fort jag bäddar ner honom i vagnen så vi är mycket ute och leker jag och Joel. Skönt när det varit så fint väder! 
 
Igår när vi var ute så tog Joel sin spade och gick ner för en stig. 
"Mamma komma!"
"Nä, mamma kan inte gå där med vagnen"
"Joje gå å handla!" sa han då istället. 
"Jaha vad ska du handla?" 
"Bönor! Och potatis!" 
Det var en fin stund må jag säga 😄
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0