2017

Nytt år! Passar då på att skriva ett nytt blogginlägg, vilket inte hänt på ett par månader. 
 
Vi hade en jättemysig jul hemma hos mamma och pappa med glada nöjda barn för det mesta. Det blir ju bara roligare och roligare ju äldre Joel blir! Så roligt! 
 
Nyår firades hemma hos oss med fina vänner. Tyvärr blev familjen D sjuka och fick stanna hemma, men vi hoppas på att få se dem snart ändå. Känns så lyxigt att ha så många vänner som är i precis samma situation som vi själva. Vi la småttingarna på övervåningen och sedan sprang vi upp nu och då allt eftersom de vaknades :D haha. Jag hade tänkt mig en härlig, lugn kväll (speciellt eftersom vi blev hemma hos oss och allt var som vanligt för våra barn) men Isak var mer vaken än vad han sov. Det slutade med att han var med och skålade vid tolvslaget. Det går bra det med. 
 
Isak står upp själv, han drar sig upp och har nääästan gått ett steg själv. Han skrattar och klappar händerna åt sig själv då han stoppar en tugga mat i munnen. Han blir allt mer med i vad som händer. Härmar Joel och det är så fint att se! När Joel har sin kvällsrush i soffan och springer fram och tillbaka och kastar sig ner i kuddarna, så kryper Isak efter och gör likadant och skrattar som bara den när han slänger sig ner på en kudde. Mys 
 
Joel har börjat prata engelska (enligt honom själv). 
"Mamma, vad heter äpple?"
"Äpple heter apple på engelska"
"Nej, det är kinkey"
 
Det är så underbart! Alla hans gosedjur får nya namn varje kväll. Och varje kväll är det ett nytt djur som får äran att sova med honom under natten. 
 
Tänk, ett helt nytt år framför oss. Isak fyller 1, Joel fyller 3, en svägerska kan titulera sig för läkare, en svåger för sjukgymnast. Det blir vår i stugan och vi har tänkt oss en härlig semester tillsammans. Mycket att se fram emot helt enkelt. OCh så har vi (läs jag) bestämt oss för att sluta med godis och dra ner på fika och sötsaker. Jag har haft någon slags hysteri kring fika ett tag så det behöver brytas. Det höll i 3 dagar tills jag igårkväll upptäckte att det fanns kvar sorbet i frysen. ooops... :D Lev livet. 
Anonym
2017-01-10 @ 10:50:16

Haha "kinkey", så underbart! Du höll dig i varje fall en hel dag längre än mig, som blev så sötsugen att jag tvingade W att köpa chocke till "honom" 😂




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0